donderdag 12 maart 2015

EEN EXPERIMENT / EIN EXPERIMENT


Het is dat het zo'n gedoe is, maar eigenlijk zou ik ieder jaar moeten verhuizen als het op opruimen aankomt. F. en ik wonen best ruim, maar zo leek het lange tijd niet... inmiddels hebben we al heel wat kasten (en zelfs verhuisdozen van de vorige keer... meer dan 2,5 jaar geleden *oeps*) doorgespit en heb ik het gevoel dat we ineens zeeën van ruimte hebben. Beetje jammer dat we hier nog maar een paar maandjes wonen dus.

Wenn es auf aufräumen kommt, kann ich denke ich besser jedes Jahr umziehen. F. und ich wohnen eigentlich ganz schön geräumig, aber so schien es lange Zeit nicht... inzwischen haben wir hier schon viele Schränke (und eben Umzugskartons von letztes Mal... vor mehr als 2,5 Jahre  *ups*) durchgeguckt und habe ich der Gefühl viel meer Raum zu haben. Ein bisschen Schade dass wir hier nur noch ein par Monate wohnen.

Wie ook erg blij is met mijn opruimwoede, is de werkplaats van mijn werk. Dankzij mij hebben ze nu de beschikking over een heleboel bollen wol en oude breinaalden waar ik niks meer mee deed. Vandaag ga ik mijn lapjes uitzoeken, wie weet kom ik nog wat verborgen schatten tegen! Een paar weken geleden vond ik tussen een niet uitgepakte reistas (met heerlijke koeken, die er door een lange rijpingstijd duidelijk niet beter op werden) en een doos met oude kerstkaarten ineens mijn muffinbakblik terug! Ik wist dat hij ergens moest liggen en heb daarom al die tijd uit eigenwijsheid geen nieuwe gekocht. De muffins die ik afgelopen jaren bakte, zouden niet hebben misstaan bij een Rorschachtest. Maar dat is dus verleden tijd! Nu hopen dat ik er in Rotterdam een beter plaatsje voor vind.

Wer hier auch sehr froh mit is, ist die Werkstatt von mein Job. Dank mir haben die jetzt die Verfügung über eine ganze Menge Wolle und alte Stricknadeln. Heute sind mein Stofflappen dran, vielleicht finde ich noch ein Paar verborgen Schätze! Vor ein Paar Wochen fand ich zwischen ein nicht ausgepackte Reisetasche (mit herrliche Kekse, die durch die lange Reifezeit bestimmt nicht besser geworden sind) und eine Karton mit alte Weihnachtskarten plötzlich mein Muffinbackblech zurück! Ich wusste dass es irgendwo liegen musste und habe deswegen die ganze Zeit aus eigenwilligkeit kein Neue gekauft. Die Muffins die ich die letzte Jahre gebackt habe, werden nicht schlecht angestehen haben bei ein Rorschachtest.

In mijn kledingkast trof ik niet echt verborgen schatten aan, maar wel een overbevolking van een clan effen basic shirts. Waarschijnlijk ooit gekocht in de aanbieding, met de gedachte dat ik zo'n koopje toch echt niet kon laten liggen. Sommige heb ik niet eens gedragen... zonde om weg te gooien, maar of ik ze aan ga trekken? Gelukkig had ik nog wat textielverf liggen van mijn eindexamenproject 8 jaar geleden. Tijd voor een experiment! Ik mengde, verfde, streek en tadaaaaa, hier is mijn gepimpte Hema-shirt met geabstraheerd kattenkopje. Schattig toch? Nu hopen dat ik 'm nu vaker aan ga trekken!

In mein Kleiderschrank traf ich leider kein verborgene Schätze, aber ein Überbevölkerung von ein Clan von basic T-shirts. Wahrscheinlich mal gekauft in ein Sonderangebot, mit der Gedanke das ich so ein Schnäppchen doch echt nicht liegen lassen konnte. Manche habe ich gar nicht getragen... schade um weg zu schmeißen, aber ob ich die noch anziehen werde? Zum Glück fand ich auch noch Textilienfarbe von mein Abitur vor 8 Jahre. Zeit für ein Experiment! Ich mischte, malte, bügelte und tadaaaa, hier ist mein gepimpte Hema-Shirt mit abstrahiertes Katzenköpfchen. Niedlich doch? Jetzt hoffen dass ich das T-shirt jetzt häufiger tragen würde.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten