woensdag 4 maart 2015

ORANJE BOVEN! / ORANGE!


Er zijn maar weinig dingen waarin mijn Duitse wederhelft F. en ik zo van mening kunnen verschillen als over de kleur oranje. Met uitzondering van Koningsdag en het Europees- en Wereldkampioenschap voetbal, heb ik normaalgesproken gedurende het jaar weinig op met oranje. F. is echter precies de tegenovergestelde mening toegedaan. Het zal je dan ook niets verbazen dat F. vond dat ik een wereldaankoop had gedaan met deze stof, wat je misschien wel zal verbazen, is dat ik ook in mijn nopjes was toen ik deze stof zag en zelfs zodanig dat ik de blauwe variant (doorgaans toch mijn all time favorite) liet liggen. Deze stof moest een blouse worden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik had gelukkig nog een oefenstof liggen, waar ik deze blouse van maakte. Gewapend met een aantal wijzigingen van het patroon, naaide ik vervolgens dit exemplaar in elkaar. Niet slecht toch? Het patroon komt uit het boek Naaien en Stikken (boyfriend shirt) en ik heb met name de mouwen aangepast. De schouders waren te breed, de mouwen waren te kort en te breed en ik wilde een manchet. Ik ben nog altijd niet helemaal tevreden over de mouwen (nog altijd wat te breed en een centimeter te lang), dus ik heb het patroon voor de volgende keer alvast aangepast, zodat ik nu echt beschik over een mooi basispatroon voor een casual blouse met grote kraag.

Es gibt wenig Sachen wo mein Deutsche bessere Hälfte F. und ich so ein große Meinungsverschiedenheit haben als bei die Farbe Orange. Mit Ausnahme von Königstag und das EM und WM Fußball, bin ich normalerweise nicht so begeistert von diese Farbe. F. hat aber genau der Gegenübergestellte Meinung. Es verwundert euch wahrscheinlich nicht dass F. fand dass ich ein super Anschaffung gemacht hatte, aber was euch wahrscheinlich mehr verwundert ist dass ich das auch fand! Ich habe eben der blaue Variant liegen lassen (und das ist my all time favorite). Diese Stoff musste ein Bluse werden, aber dass ist einfacher zu sagen als zu tun. Zum Glück hatte ich noch ein Probestoff liegen, womit ich diese Bluse machte. Mit die Anpassungen bin ich weiter gegangen mit diese orangen Bluse. Nicht schlecht doch für die zweite selbstgenähte Bluse in mein Leben? Das Muster kommt aus dem Buch The Great British Sewing Bee (boyfriend shirt), und ich habe vor allem die Ärmeln angepasst. Die Schultern waren zu breit, die Ärmeln zu kurz und zu breit und ich wollte unbedingt eine Manschette. Ich bin noch immer nicht ganz zufrieden über die Ärmeln (noch immer ein bisschen zu breit und ein centimeter zu lange), so für dem nächstes Mal habe ich das Muster wieder angepasst, so dass ich jetzt echt ein Basismuster für ein casual Bluse mit große Kragen zur verfügung habe.

Douwe vond het ook heel interessant!
Douwe fand es auch sehr interssant!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten