woensdag 18 maart 2015

BLOGILATES - OCHTENDGYMNASTIEK 2.0 // BLOGILATES - MORGENGYMNASTIK 2.0

Bron - Blogilates










Een jaar geleden vond ik dat ik met het opstaan mijn grootste sportieve prestatie van die dag wel weer had gehad. Als ik al eens last had van zweet, dan was het lui zweet. Ik voerde niks uit op het gebied van sport en het is me nog steeds een raadsel hoe ik het ondanks een grote chipverslaving toch voor elkaar kreeg een normaal BMI te houden. Af en toe probeerde ik weer eens te rennen, maar meestal waren mijn knieën en enkels daar weer snel klaar mee. Nadat ik een paar goede schoenen had aangeschaft, de podotherapeut een paar op maat gemaakte steunzolen in diezelfde schoenen had geschoven en ik me had opgegeven voor de Meppel city-run (4 mijl door mijn geboortestad), raakte ik voor de 903e keer geblesseerd. Ik was weer eens te fanatiek geweest, want als ik eenmaal begin, dan is er geen houden meer aan. Na een aantal weken trainen bij de fysiotherapeut, was ik helemaal APK-gekeurd en kon ik weer van start. Om te voorkomen dat ik weer geblesseerd zou raken, nam ik me voor om mijn spierkracht op peil te houden.

Vor einem Jahr fand ich dass ich mit dem Aufstehen mein größte sportliche Leistung von der Tag schon gehabt hatte. Ich machte kein Sport und es ist mir noch immer rätselhaft wie ich, mit mein große Chipssucht ein normales BMI behalten habe. Ab und zu probierte ich wieder mal zu rennen, aber meistens waren mein Knien und Knöchel schnell fertig damit. Nachdem ich ein Paar gut Schuhe gekauft hatte, der Podologe ein Paar Einlegesohle in diese Schuhe geschoben hat und ich mich aufgegeben habe für der Meppel City-run (4 miles durch mein Geburtsstadt), verletzte ich mich zum 903. Mal. Ich war wieder zu fanatisch gewesen, denn als ich einmal anfange, dann kann ich auch nicht mehr aufhören. Nach ein Anzahl Wochen Krankengymnastik, war ich wieder TÜV bescheinigt und konnte ich wieder starten. Um es zu verhindern mich wieder zu verletzen, nahm ich mir vor mein Muskelkraft zu aufrechterhalten.

Mijn ochtendritueel ziet er daarom nu heel anders uit dan een jaar geleden. Op niet-werkdagen trek ik meteen mijn sport-tenue aan om eens lekker buiten te gaan spelen (hardlopen) of om mijn spieren er binnen flink van langs geven. Dat laatste doe ik niet met Nederland In -pakt u er maar een stoel bij- Beweging, maar met Blogilates een pilatesprogramma dat absoluut niet voor pussy's is. Ik krijg elke maand gratis een kalender opgestuurd van Cassey, mijn "personal trainer". Op de kalender staat precies vermeld welke gebieden je op welke dag moet trainen en welke filmpjes er bij horen. Cassey is een beetje erg Amerikaans ("Look at my nail color! Isn't it amaaaazing?"), maar haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Het is soms behoorlijk zwaar, maar ze trekt je echt door de oefeningen heen! De volgende dag heb je gegarandeerd spierpijn ("Sore muscles, happy pain!" zou Cassey zeggen).

Mein Morgenritual sieht deswegen jetzt ganz anderes aus als vor einem Jahr. Auf nicht-arbeitstagen ziehe ich gleich mein Sportanzug an um Draußen zu spielen (laufen) oder um drinnen mein Muskeln zu trainieren. Das letzte mache ich mit Blogilates, ein Pilatesprogramm das absolut nichts für Pussys ist. Jede Monat kriege ich gratis ein neue Kalender zugeschickt von Cassey, mein "personal trainer". Auf der Kalender steht genau welche Gebiete ich auf welcher Tag trainieren muss und welche Videos dazu gehören. Cassey ist sehr Amerikanisch ("Look at my nail color! Isn't it amaaaazing?"), aber ihre Begeisterung wirkt auch ansteckend. Es ist manchmal ziemlich schwer, aber sie zieht man echt durch die Übungen. Der nächste Tag hat man garantiert ein Muskelkater ( "Sore muscles, happy pain!" würde Cassey sagen).



Ik train nu ongeveer een half jaar met de kalenders van Cassey en hoewel ik het niet elke dag doe, merk ik echt een verschil! Ik ben met name heel veel krachtiger geworden in mijn benen en heb daardoor minder last van allerlei pijntjes. Ik vind dit echt een geweldige manier van krachttraining. Het is afwisselend, vrolijk, motiverend, je kunt je trainingssessies goed zelf inplannen en je gaat minder snel over je grenzen, omdat je het helemaal in je uppie thuis doet. En het is dus nog gratis ook!!! Ik ben nu bezig met de kalender van maart (hij hangt bij ons op het toilet), maar als je net begint, kun je beter starten met de beginnerskalender. Het voelt zo fijn om elke dag je oefeningen weer af te kunnen kruizen! Het enige wat je naast een beetje doorzettingsvermogen verder nog nodig hebt is een oefenmatje en een computer om de filmpjes op af te spelen en off you go!

Zijn er hier nog meer Popsters (zo noemt Cassey de mensen die haar programma volgen)? Of heb jij een andere manier van trainen?

P.s. dit is mijn laatste post die ik ook in het Duits vertaal, echt fijn bloggen is het zo niet namelijk ;)

Ich trainiere jetzt ungefähr ein halbes Jahr mit dem Kalender von Cassey und obwohl ich es nicht jede Tag mache, spüre ich schon ein Unterschied! Ich bin vor allem echt viel kräftiger geworden in meine Beinen und habe deswegen weniger problemen mit allerlei Schmerzen. Ich finde es echt ein fantastische Weise von Krafttraining. Es ist abwechselnd, fröhlich, motivierend, man kan die Trainingssessionen gut selber einplanen und man geht nicht schnell über die eigene Grenze, weil man es ganz Alleine zu Hause macht. Und es ist noch Gratis auch!!! Ich bin jetzt beschäftigt mit der Kalender von März (es hängt bei uns auf der Toilette), aber wenn man anfangt, kann man am besten starten mit der Anfängerkalender. Es fühlt so gut jede Tag die Übungen ab zu haken! Das einzige was man außer Durchsetzungsvermögen weiter noch braucht, ist eine Yogamatte und ein Computer um die Videos ab zu spielen und off you go!

Gibt es hier noch mehr Popsters (so nennt Cassey die Leute die ihre Programm folgen)? Oder hast du ein andere Weise von trainen?

P.s. Dies ist mein letzte Post die ich auf auf Deutsch übersetzen werde, es kostet mir einfach zu viel zeit :( .



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