maandag 4 april 2016

Paula's Choice - Skin Recovery, Daily Moisturizing Lotion met SPF 30


Mijn huid is van het aanstellerige soort. Qua droogte is de Sahara er niets bij en zodra een bepaalde crème hem niet zint, wordt dat meteen afgestraft met pukkels, ontstekingen en opgezette rode vlekken. Ik heb crèmes met de meest geweldige claims gebruikt, maar mijn diva-huid was maar zelden tevreden. Natuurlijke crèmes waren helemaal om van te janken, etherische oliën en alcohol waren alles behalve zacht en daarmee was voor mij die mythe meteen ook doorgeprikt (wie heeft bedacht dat natuurlijke crèmes vriendelijker zijn voor de huid, moet maar eens een zeer natuurlijk bosje brandnetels over zijn huid wrijven... natuurlijk geeft enkel de herkomst aan, niet de positieve werking). Ik bleef zoeken, totdat ik terecht kwam bij de beautygoeroe's Jetske Ultee en Paula Begoun, die beide op basis van wetenschappelijk onderzoek, de verschillende ingrediënten uit cosmetica-producten tegen het licht houden. Sindsdien heb ik zelden meer een miskoop begaan. Nu ik veganist ben, heb ik er nog twee criteria bij: de perfecte crème bevat geen dierlijke ingrediënten en is dierproefvrij. Dit product uit de lijn van Paula Begoun zelf voldoet aan die punten en maakte mij daardoor erg nieuwsgierig. Voor mij is dit de eerste crème die ik gebruik van Paula's Choice en ik ben zeker niet ontevreden!

Deze dagcrème is speciaal gemaakt voor de gevoelige en droge huid en bevat geen parfum (net als de overige producten van Paula's Choice). Parfum (en etherische oliën) werkt voor geen enkele huid bevorderlijk, maar zeker voor de gevoelige huid is parfum een echte no-go. Voor sommigen kan het even wennen zijn om een crème te gebruiken waar geen luchtje aan zit, maar geloof me, daar wen je aan. Deze crème ruikt vrij neutraal, je ruikt enkel de abrikozenpitolie er een beetje door.


De crème laat vlak na het smeren een lichte witte waas achter.

De witte waas verdwijnt vanzelf.


De crème komt in een handige knijptube, waardoor je niet met je vieze vingers in een of ander potje moet wroeten. De textuur van de crème is vrij dun, waardoor hij makkelijk uit de tube komt, maar niet zo dun als een lotion, alhoewel Paula hem wel die titel heeft gegeven. De crème smeert makkelijk en zuinig uit, alhoewel je wel even een dun wit laagje blijft zien. Dit laagje is afkomstig van het minerale zonnefilter en is na een paar minuten helemaal weggetrokken. De factor 30 werkt perfect, zelfs op vakantie in Israël ben ik geen moment verbrand dankzij deze crème. Ook voor minder zonnig weer in Nederland is het goed om je huid dagelijks te beschermen met een zonnefactor, wil je er later niet als een gedroogde pruim uit komen te zien. Een zonnefactor is namelijk (preventief) nog altijd de beste anti-rimpelcrème die er is.

Als je de crème opsmeert, voelt hij lekker koel aan. Toch vind ik dat meestal geen goed teken voor een crème voor de droge huid. Meestal betekent dat dat het een lichte crème is en dat blijkt bij deze crème ook weer eens zo te zijn. Hij voedt mijn droge huid voldoende op dagen dat de verwarming niet aan hoeft, maar zodra het ook maar een beetje kouder wordt buiten, dan merk ik dat mijn huid toch weer begint te trekken. Ik los het dan op door de crème op mijn hand met een drupje arganolie te mengen. Het is dus makkelijk op te lossen, maar ik had toch wat meer voedende eigenschappen verwacht bij een crème die geschikt zou moeten zijn voor de droge tot zeer droge huid.

Mijn huid reageert bijzonder goed op deze crème. Op een paar makkelijk op te lossen droogte probleempjes bij koud weer na, heb ik nog geen problemen als dikke rode plekken of een prikkelend gevoel weten te ontdekken. En nadat hij ook de Israël-test (zon, zon, zon) heeft doorstaan, weet ik zeker dat deze crème nog heel lang en gelukkig vooraan in mijn badkamerkastje zal verblijven. De prijs van €32,90 voor 60 ml is niet heel laag, maar vaak heeft Paula's Choice kortingsacties, waardoor je niet het volle pond hoeft te betalen. Daarnaast gaat de tube behoorlijk lang mee.

De crème kost €32,90 voor een tube van 60 ml en is te koop bij de webwinkel van Paula's Choice.

Ingrediënten

Aqua, C12-15 Alkyl Benzoate (skin-conditioning agent), Isononyl Isononanoate (skin-conditioning agent), Titanium Dioxide (3.8%) (Nano, sunscreen agent), Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil (non-fragrant emollient plant oil), Zinc Oxide (3.12%) (Nano, sunscreen agent), Cyclopentasiloxane (silicone slip agent), Glyceryl Stearate (emollient thickener), PEG-100 Stearate (thickener), Butylene Glycol (water-binding agent/humectant/slip agent), Pentylene Glycol (slip agent), Cetearyl Alcohol (thickener), Dimethicone (silicone slip agent), Glycine Soja (Soybean) Sterols (antioxidant/fatty acid), VP/Eicosene Copolymer (film-forming agent),Superoxide Dismutase (antioxidant), Tocopheryl Acetate (vitamin E/antioxidant), Tetrahexyldecyl Ascorbate (stabilized vitamin C/antioxidant), Ubiquinone (coenzyme Q10 / antioxidant), Ceramide 2 (Skin-identical/repairing ingredient),  Sodium Hyaluronate (water-binding agent), Allantoin (anti-irritant), Avena Sativa (Oat) Kernel Extract (anti-irritant), PEG-10 Dimethicone (sillicone thickener), Palmitoyl Oligopeptide (cell-communicating ingredient), Tribehenin (skin-conditioning agent), Hydrogenated Lecithin (cell-communicating ingredient), Polysorbate 20 (emulsifier), Glycerin (humectants), PEG-10 Rapeseed Sterol (skin-conditioning agent), Caprylic/Capric Triglyceride (emollient/skin-repairing ingredient), Methicone (silicone slip agent), Cucumis Sativus (Cucumber) Fruit Extract (antioxidant), Alumina (thickening /opacifying agent), Aluminum Stearate (thickening /opacifying agent), Polyhydroxystearic Acid (thickener), Xanthan Gum (thickener), Disodium EDTA (chelating agent), Sorbitan Stearate (emulsifier), Ethylhexylglycerin (skin-conditioning agent), Caprylyl Glycol (preservative), Chlorphenesin (preservative), Phenoxyethanol (preservative).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten