vrijdag 1 april 2016

30 Days Plank Challenge


Bron afbeelding
Vandaag starten bijna 3000 deelnemers met de Vegan Challenge, echt super tof (Heb je je nog niet opgegeven? Doen! Het kan nog last minute!)! In 30 dagen tijd krijgen zij iedere dag nieuwe plantaardige recepten en weetjes over een veganistische levensstijl in hun inbox. Zelf heb ik vorig jaar ook meegedaan en uiteindelijk bleek het helemaal niet zo'n uitdaging te zijn om veganist te zijn. Sterker nog, ik ben inmiddels bijna een jaar veganist! Tijd voor een andersoortige challenge voor mij dus. Ik kwam na al dat geren, gewandel en gesjouw met een 15 kilo wegende rugzak terug uit Israël met het begin van een helaas mij welbekende en altijd terugkerende enkelblessure, waardoor ik momenteel niet kan hardlopen (aaah frustrerend!). Ik wil de periode van rust nu aangrijpen om een start te maken met wat training om een sterkere core te krijgen. Rennen doe je namelijk met je hele lichaam en als je je romp stabiel kunt houden, kun je een stuk efficiënter rennen. Ik doe dus mee met de 30 days plank challenge! So bring on... the plank!

Bron afbeelding

Ehm... niet die plank. DE plank alstublieft.



De plank is lekker makkelijk. Je hoeft er geen sportkleding voor aan te trekken en kunt 'm doen terwijl je het journaal aan het kijken bent. Ondertussen train je eigenlijk je hele lichaam, maar vooral je buik en rugspieren, die als een spierkorset zorgen voor de stabiliteit van je romp. Vandaag hoefde ik 'm nog maar 20 seconden uit te voeren. Een eitje, maar ik zag dat op dag 30 300 seconden op het programma staan. Eens kijken hoe ik er dan over denk. Ach ja, een challenge mag best een beetje uitdagend zijn toch?

Heb jij wel eens meegedaan aan een challenge? Of heb je zin om met me mee te lijden terwijl we samen onze core versterken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten