donderdag 27 november 2014

NIEUWE LIEFDE - NAMEDE CLOTHING

Maybe it's in the (Scandinavian) name, maar Selma + Scandinavisch design = <3. Ik zoek al tijden naar leuke patroontjes om uit te voeren op mijn naaimachine, maar dat is niet altijd even makkelijk. Voor kinderen bestaat er een wereld aan geweldige patronen, maar voor vrouwen komt het meeste niet door mijn kritische selectiecriteria heen. Te suf, te oubollig, te truttig, te onhandig... *zucht*. Het leven van een naaister is zwaar. Gelukkig vond ik het Finse Named en het was liefde op het eerste gezicht. Ik ben dol op hun eenvoudige, maar toch net iets anders-dan-anders ontwerpen. Maak je klaar voor een overload aan foto's!

 

De herfst/winter collectie van 2014 is geïnspireerd op de oorspronkelijke bewoners van Noord Amerika. Doorgaans is dat niet echt mijn ding, maar deze blouse en dit jurkje vond ik wel echt heel erg gaaf.

 

De voorjaar/zomer collectie van 2014 is geïnspireerd op de zorgeloze Finse zomers. De kleren zijn een tikje romantisch, maar toch nog "clean". Geen frutsels, maar fijne losse en luchtige ontwerpjes. I like it! Ik ben niet zo van de jurkjes, maar het Leini jurkje (links) lijkt me heerlijk in de zomer!

  

De herfst/winter collectie van 2013 is duidelijk mijn favoriet. De collectie is gebaseerd op mannenkleding, maar komt op mij absoluut niet mannelijk over. Het is strak, stoer en vrouwelijk. Bij het zien van deze collectie heb ik echt een ontzettende behoefte om effen stofjes aan te gaan schaffen (ik heb alleen exemplaren met print op voorraad). Dat shirtje rechts, zo mooi!

 

Dat blousje rechts is echt om van te kwijlen. Klein kraagje, raglan mouwtjes, strakke snit... I love it! Ik zou 'm denk ik alleen een centimeter of 5 langer maken, maar dat is persoonlijke voorkeur.


En last but not least: de Jamie jeans. Waaaaauw! Zo mooi! Ik ben niet echt van de jurkjes en rokjes, maar had nog nooit een patroon voor een jeansbroek gevonden dat mij echt beviel. Dit patroon valt zeer zeker in de smaak. Die details op de zakken. <3<3<3 Je begrijpt dat ik inmiddels de jeansstof al klaar heb liggen, want deze moet ik gewoon maken! Het patroontje moet ik nog even aanschaffen, de stof nog even wassen en mijn huidige projectjes afronden, maar dan gaat het ook echt gebeuren. Selma gaat zelf een jeans naaien! Duimen jullie voor me dat het gaat lukken? Het lijkt me zo'n heerlijk gevoel als ik eindelijk zelf mijn jeans kan maken, in plaats van die arme vrouwen uit Bangladesh die zich uren aan uren in het zweet moeten werken voor een hongerloontje te laten uitbuiten voor een beetje beenbedekking voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten